Welkom op mijn blog!

Welkom! Hier plaats ik het resultaat van mijn aanvallen, die kenmerkend zijn voor iemand met het syndroom van Martha Stewart (MSS). Het liefst doe ik alles tegelijk: naaien, figuurzagen, koken, bakken, borduren, schilderen, ... ik heb niet echt een goede rem.

De naam van de blog, karottentrekker, is overigens van geen enkele betekenis. Het is gewoon een leuk Vlaams woord wat in de grote blogwereld nog niet in gebruik was.

Uiteraard vind ik het fijn als jullie een vraag stellen of gewoon een reactie achterlaten.


zondag 14 april 2013

Sherbet Slurpers

Uit het boek 'Completely Revolting Recipes' van Roald Dahl hebben we vandaag de 'Sherbet Slurpers' gemaakt. In mijn tijd stonden deze rietjes bekend als 'citric rietjes'.

Wat heb je nodig: in de eerste plaats citroenzuur! Ga hiervoor naar de apotheek, vul 3 formulieren in om aan te tonen dat je dit ingrediënt heel onschuldig gaat gebruiken (dus niet voor een bom).
Verder: natriumbicarbonaat, druivensuiker en poedersuiker. 
  
Voor 5 rietjes: 1/2 tl citroenzuur, 2tl druivensuiker, 1/4 tl natriumbicarbonaat en 1 à 2 tl poedersuiker.
Meng de eerste drie ingrediënten met 1 tl poedersuiker en proef of je dit zoet genoeg vindt. Zo nee, voeg nog meer poedersuiker toe.

De rietjes maak je dicht door ze heel even boven de vlam van een aansteker te houden. In het boek staat dat een volwassenen deze dan met de vingers kan dichtdrukken, maar ik heb toch maar gekozen voor een nijptang!

Het vullen van de rietjes is een geduld-werkje: vouw een groot blad en vul de rietjes door via de vouw het poedermengsel in de rietjes te laten glijden.




Daarna moet je de rietjes ook aan de bovenkant dichtbranden en ben je klaar!

Geen opmerkingen: