Welkom op mijn blog!

Welkom! Hier plaats ik het resultaat van mijn aanvallen, die kenmerkend zijn voor iemand met het syndroom van Martha Stewart (MSS). Het liefst doe ik alles tegelijk: naaien, figuurzagen, koken, bakken, borduren, schilderen, ... ik heb niet echt een goede rem.

De naam van de blog, karottentrekker, is overigens van geen enkele betekenis. Het is gewoon een leuk Vlaams woord wat in de grote blogwereld nog niet in gebruik was.

Uiteraard vind ik het fijn als jullie een vraag stellen of gewoon een reactie achterlaten.


zondag 26 mei 2013

Granola

Vandaag heb ik een tweede versie gemaakt van de granola uit het boek van Gizzi Erskine. De eerste was lekker, maar die had ik nét iets te lang in de oven laten staan. In de variant van vandaag heb ik ook de gedroogde appels weggelaten omdat ik die iets te taai vond worden nadat ze nog eens tien minuten hadden meegebakken in de oven.


Dit is het recept

100 ml agave
2 el koolzaadolie
1 el honing
1 tl kaneel
1 tl vanille extract
300 gram muesli
75 gram pecannoten, grof gesneden
25 gram zonnebloempitten
25 gram pompoenpitten
2 el sesamzaad

Verwarm de oven voor op 150 graden.
Meng de olie, de agave, honing, kaneel en vanille extract in een grote kom. Voeg alle andere ingrediënten toe en meng dit goed.

Verspreid het mengsel op een met bakpapier beklede bakplaat en bak het ongeveer 30 minuten. Kijk af en toe in de oven want je wil het niet te knapperig of bruin hebben.
Wanneer het gebakken is, laat je alles afkoelen op de bakplaat voor je het in een luchtdichte bokaal doet.

Overheerlijk als ontbijt met wat yoghurt !!

(de ingrediënten zoals agave, koolzaadolie, zonnebloem- en pompoenpitten vond ik allemaal bij de Tuinen)


Geen opmerkingen: