Welkom op mijn blog!

Welkom! Hier plaats ik het resultaat van mijn aanvallen, die kenmerkend zijn voor iemand met het syndroom van Martha Stewart (MSS). Het liefst doe ik alles tegelijk: naaien, figuurzagen, koken, bakken, borduren, schilderen, ... ik heb niet echt een goede rem.

De naam van de blog, karottentrekker, is overigens van geen enkele betekenis. Het is gewoon een leuk Vlaams woord wat in de grote blogwereld nog niet in gebruik was.

Uiteraard vind ik het fijn als jullie een vraag stellen of gewoon een reactie achterlaten.


zaterdag 29 juni 2013

Boekgeheim

Het idee voor een boeken-opberg-doos heb ik ooit ergens gezien en onthouden ... ik weet niet meer waar, dus ik kan even de bron niet vermelden.
Voor mijn eerste probeersel wilde ik de hele reeks van Winnetou van Karl May uit het kringloopcentrum meedoen, maar daar ging mijn zoon hevig tegen protesteren. Die mooie, antieke boeken zou ik niet aan frut snijden!
Dus het werd Heidi, stiekem toch ook wel een jeugdheldin van me en het past veel beter bij me dan Winnetou, aldus mijn zoon.


Goed kijken of je het hele boek makkelijk uit de kaft kan snijden. Opmeten hoe lang, dik, breed, hoog etc je hout moet zijn en in bestek zagen. Op dit gebied ben ik een beginneling, maar het eerste probeersel kan dienen. Ik heb alles vastgelijmd met velpon.
En mijn zoon is zo enthousiast dat we binnenkort de hele reeks van Winnetou van Karl May gaan halen om voor hem ook geheime opbergboeken te maken!



Geen opmerkingen: